Koodikerhon aloituskerta

Paikalle tuli kolme 7. luokkalaista poikaa. Tutustuimme toisiimme ja koodikoulun maskottiin Rauski-roboon. Jokainen sai myös kokeilla kokeilla Rauski-robon ohjausta. Lisäksi teimme karkkirobotti harjoituksen, jossa jokainen kirjoittaa nuolikomennoin koodin paperille, ja ohjaa robotin ojentamaan hänelle karkkia. Tehtävä onnistui luovasti ja hyvin.

Mitä opittiin?

  • tietokoneita on useissa erilaisissa laitteissa
  • tietokone on tyhmä, kunnes koodari tekee sille ohjelman
  • koodia kirjoitetaan ja luetaan vasemmalta oikealle, kuten tekstiäkin
  • ohjelmassa (=koodissa) voi olla virhe, ja silloin ohjelman suoritus päättyy
  • ohjelman suoritus testataan (=kokeillaan) ja virheet koodissa voidaan korjata

Jaoin kerholaisille ”lukujärjestyksen”, jossa on eri aihepiirejä kerhokerroille. He saivat valita, missä järjestyksessä edetään. Jokainen kerholainen tuntui olevan ekspertti legojen kanssa, joten pojat päättivät, että seuraavan kerralla aloitetaan Lego mindstorms EV3 robottien rakennus. He myös lupasivat kertoa kavereille kerhon sisällöstä, jotta saisimme pari muutakin kerholaista mukaan. Omien ohjelmien tekeminen älypuhelimelle ja julkaisu netin kauppapaikoille tuntui kiinnostavan. Ehkä me jollain kerralla perehdymme mobiiliohjelmointiin tarkemmin J

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s