Rauskin koodikerho jatkuu viikolla 2

Torstaina 14.1.2016 klo 16-17:30 Raudaskosken koululla (yläkerrassa).

Mikä on KoduLab?

Työkalu omien pelien tekemiseen ja niiden jakamiseen kavereille. KoduLab sisältö:

  • 3D editori oman maailmaan rakentamiseen
  • visuaalinen ohjelmointi, jolla luodaan toiminnot omaan peliin
  • oman pelin jakamisen työkalut

Omaa peliä ei tarvitse aloittaa tyhjästä. Voit ottaa oman pelin pohjaksi jonkin esimerkin ja muokata sen mieleiseksesi. Kun pelisi on valmis, voit jakaa sen Xbox Live:ssä kavereillesi.

Miten käytetään KoduLab??

Käydään yhdessä kerholaisten kanssa läpi muutama Tutorial, joilla pääsee alkuun KoduLab- ohjelmoinnissa. Avaa KoduLab.

  1. Valitse Load world.
  2. Valitse Lessons – Add/Paint terrain. Tämä malli kertoo, miten lisätä maailmaan alusta ja miten muokata alustaa.
  3. Valitse Lessons – First tutorial.Tämä malli kertoo sinulle, miten lisää hahmon maailmaasi ja miten saat ohjelmoitua sen liikkumaan.
  4. Valitse Lessons – Score tutorial.Tämä malli kertoo, miten ohjelmoit hahmosi keräämään pisteitä.

Tehdään harjoituksia, jotka voi myös tallentaa omalla nimellä omaksi peliksi sen jälkeen, kun tehnyt omia lisäyksiä/muutoksia:

  • Tehdään harjoitus Maze Tutorial 1:
    Tässä ohjelmoidaan valkoinen Kodu etsimään sininen Kodu, ja johdattamaan tämä pois sokkelosta…
    Kun molemmille Koduille kaikki vaiheet ohjelmoitu, ja Kodut ulkona sokkelosta, niin tehtävä on valmis!
  • Tehdään harjoitukset Maze Tutorial 2 ja 3:
    Ohjelmoidaan ohjeiden mukaisesti Kodu ulos sokkelosta.
Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s