Mediakerhon 15. kokoontuminen

Tämä on kevään viimeinen kerhokerta, koska ensi viikon tiistaina Raudaskosken koululla vietetään Koodauspäivää, jolloin ei ole kerhoa.

Tänään opimme, minkälainen on hyvä salasana:
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/02/01/digitreenit-17-salasanakone-testaa-kuinka-nopeasti-salasana-murretaan

Toisena tehtävänä jatkamme Scratch- ohjelmointia Cromebookeilla. Opettelemme pelin tekemisen alkeita (silmukka, ääni, tapahtuma). Avatkaa Scratch ja kirjautukaa sisään: https://scratch.mit.edu/

Jos sinulla ei vielä tunnusta ole, niin luo sellainen. Sähköpostiksi anna: jaana.seppala@dataseppa.fi
Jos et muista aiemmin tehtyä salasanaasi, niin kirjoita tunnus ja klikkaa Need help?
Sähköposti, johon salasanat voi palauttaa on jaana.seppala@dataseppa.fi

Tehtävä1: 
Tee ohjelma, joka piirtää neliön. Käytä silmukkaa eli toisto-lausetta. Esim. näin:

Tehtävä 2:
Tee ohjelma, joka käskee leijonan ääntelemään. Esim. näin:

Tehtävä 3:
Tee ohjelma, jossa voi liikuttaa Lepakon nuolinäppäimillä: ylös, alas, vasemmalle ja oikealle. Esim. näin:

Tehtävä 4:
Ohjelmoi pallopeli:
Piirrä uusi tausta, jossa on kolme samanväristä pallukkaa ja yksi koripallo.

Laita koripallo liikkumaan nuolinäppäimillä: ylös, alas, vasemmalle, oikealle.
Ja aina, kun koripallo osuu punaiseen pallukkaan, niin kuuluu ääni.

Jos aikaa jää, niin voit kokeilla miten saisit ohjelman laskemaan pisteitä, kun koripallo koskee punaista pallukkaa.

KIITOKSET KERHOLAISILLE, ENSI SYKSYNÄ JATKETAAN !!!

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s